Preskočiť na hlavný obsah

ako som (ne)prežula trhanie osmičky



deň 0 🙊

po celkom rýchlom a bezbolestnom vytiahnutí zuba mi prínosová dutina vydáva pískací zvuk = budeme musieť šiť.

zubárka vzdychá, fučí, nadáva, že nič nevidí, ale šije.

sestrička odsáva a začína sa jej zatmievať pred očami.

dostávam kŕč do sánky a krku z toho, ako mi zubárka vytáča hlavu do veľmi nepohodlnej a neprirodzenej polohy, len aby aspoň trochu videla, čo šije.

sestrička odsávačkou vysaje doteraz zašité stehy, môžeme začať odznova. lekárka ju nepochváli a radí jej, aby sa napila vody, ak jej je zle.

po šialenej trištvrte hodinovej operácii odchádzam so zahryznutým tampónom a minimom informácií o tom, čo mám nasledujúce hodiny a dni robiť (lekárka mi prízvukuje iba to, aby som nekýchala a nesmrkala) z ambulancie smrti a vydávam sa na dlhú 10 dňovú dobrodružnú cestu za uzdravením.

doma pri čakaní na vyprchanie anestetík googlim, čo mám robiť a nachádzam poučenie pre pacienta po extrakcii, ktoré ma pretty much zachránilo. hovorím si, že to mi asi mohla dať aj moja zubárka, nuž ale.

v snahe o minimalizáciu opuchu som roztopila asi všetky naše mrazené ovocia a zeleniny.

plačem nad počítačom pri opakovaných, neúspešných pokusoch o urobenie jedného urgentného zadania do práce.

vzdávam to, točí sa mi hlava a trochu i zatmieva pred očami. 

po 5 hodinách po extrakcii ešte vždy vypľúvam krv, trochu panikárim.

čajovou lyžičkou sa s veľkým strachom a rešpektom pokúšam o prvý príjem vody po 6 hodinách.

zúfam a ťažkám si. beriem ibalgin rapid, dávam 300 vankúšov pod hlavu a v polosede polozaspávam.



vľavo: takto vyzerám, keď sa čo najviac snažím hrýzť do tampónu.
vpravo: takto vyzerám, keď si prikladám mrazenú zeleninu na líce.


deň 1 😫

ráno sa pokúšam o výplach úst len jemným otáčaním hlavy s ústnou vodou v puse, pričom sa mi zatmie pred očami, prevráti žalúdok, zrýchľuje dych a okamžite vyhľadávam polohu ležmo. predýcham a o pol hodku sa o to pokúsim znova, ešte stále vypľúvajúc jemne krvavé sliny.

volá mi lekárka, či som v poriadku, či žijem a ak by sa niečo dokašľalo, mám sa ihneď ozvať. pološušlotom sa jej snažím vykoktať, že asi je to, čo sa so mnou deje, v normále.

v hlave mi hučí len jediná pieseň

je možné, že som prechladla kvôli včerajším ľadovým obkladom?

môj najmilší muž si zobral home office, aby sa o mňa mohol starať, takže psychicky aspoň trpím menej.

som ubolená, nevyspatá, slabá, hladná a nešťastná.

mám teplotu? nemám teplotu?

všetko ma bolí a ústa viem otvoriť tak na 15%.



samúšik mi hneď kúpil dobrú ústnu vodičku a ja som si (ešte vtedy) s radosťou umixovala prvú obživu.


deň 2 😷

smrdí mi z úst ako semrákovi, ale vraj je to normálne.

objavuje sa u mňa paranoja, že mi v ďasne ostal úlomok zubu alebo sa mi diera dobre nezrastie a do konca života budem mať problémy so zápalmi prínosovej dutiny.

maminka mi doniesla zásoby jedla na 3 týždne, voňavé mastičky, olejčeky, povzbudenia a objatia.

kto si ešte nemixoval detskú výživu, nevie, čo je to utrpenie.


 

mňamka.

deň 3 😭

nie, vlastne, kto si ešte nemixoval niťovky s mrkvou a kuracím mäsom z vývaru, nevie, čo je utrpenie.

bečím v posteli nad svojím utrpením, až teraz mi opuchlo líce a bolí ma polovica hlavy neprestajne.

pozitívne je, že som zhodila dve kilá.

prvý deň bez ibalginu.



dámy a páni, vľavo môžete vidieť unikát unikátov: kurací vývar, decomposed. to vpravo je bečiaca paulínka.


deň 4 ☕

žasnem nad rozmanitosťou detských výživ. kedy sa to stalo, že bezzubé deti jedia luxusnejšie pokrmy ako my? zeleninový bulgur s jehněčím a kuřecím? c'mon!

susedia si musia myslieť, že tu inštalujeme novú expozíciu výtvarného umenia, keď tu 6x denne vŕtame.  (predpokladám, že nevedia, že to iba mixujem)

kkk = konečne kofeínová káva

fakt si myslíte, že dokážem zjesť dve tie výživy? (spoiler: nedokázala som)





deň 5 🥄

dostala som sa do stavu, že oceňujem kvalitu vymixovania vegan raw cheesecakeu, ktorý som si dopriala.

chlípem k nemu úžasné cold brew v triplefive a zažívam blaho.

začínam pociťovať nedostatok čajových lyžičiek.

ľudia okolo mňa mi voňajú ako grahamové rožky a myslím, že mi už kašovitie aj mozog.


stále opuchnutá, stále mixujúca detské výživy, aby sa mi ani len náááááhodou nič nezachytilo do rany.


deň 6 🦷

ďalšia paranoja do zbierky: tuším mi povolili stehy, čo ak sa mi tam všetko zachytí, vyšklbne sa to celé a proces hojenia bude musieť začať odznovu.

upiekla som cheesecake s jemným arašidovým maslom, trikrát mixovaný a predsa pekný a chutný.




deň 7 💇

vynára sa otázka, koľko kilogramov suchého šampónu sa zmestí do vlasov malej takmerpäťdesiatkilovej ženy.

tuším mám trochu obarené hrdlo od toho, že všetko pijem a jem ľadové, studené či vlažné.

croissant! potrebujem croissant! (alebo grahamový rožok.)



new achievement unlocked: odvážila som si namočiť do 2x mixovanej rajčinovo-ryžovej polievky už aj ultramäkký toastový chlieb! (bez kôrky pochopiteľne)


deň 8 🥐

neodolala som, podľahla som a užužlala polovicu croissantu.

bezostyšne žvácham mäkkučké wafle, praženicu s čerstvo nazbieranými hubami a neuveriteľný marcipánový kremnický krumpeľ.

mám pocit, že mám zapchatý nos, paranoja č. 1 sa hlási k slovu.



na obrázku vidíme:

a) zemiakovo-karfiolové pyré
b)  cement s omietkou
c) banánovú zmrzlinu zahustenú pieskom z pieskoviska
d) rozmixovanú koložvarskú kapustu

hlasujte!


deň 9 💅

začínam pripomínať človeka: umyla som si vlasy, dala si sprchu dlhšiu než 5 minút a teplejšiu než vlažnú. pomaly sa začínam vracať k svojej skin routine.

s napätím očakávam zajtrajšiu kontrolu u zubárky s nádejou na odstránenie stehov.

ešte stále to nie je 100% pain free.



je to neopísateľný pocit.


deň 10 🙏

sedím v čakárni a klepem sa. sadám si do kresla a potím sa. 

stehy sú vonku v priebehu 3 sekúnd, diera je zrastená, nepískam. môj poloplnohodnotný život môže začať.

ďakujem! 





ďakujem za pozornosť a umývajte si zuby.



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

mrkvalitka!

aha! aha! jar je tu! pozrite! sú tu veci, čo kvitnú: kvietky láska alergie sú tu aj veci, čo nekvitnú, ale štebocú: vtáčky detičky a sú tu aj veci, čo nekvitnú a neštebocú, iba otravujú: bakalárka seminárky otrava (napríklad na potkany) ale sú tu aj super veci ako koláčky, pikniky a narodeniny. a niekedy aj všetko dokopy. ako napríklad vtedy, keď sme maminke vystrojili tajný narodeninový piknik. (aj s koláčkom. mrkvovým!) bolo to naozaj tajné! (viď sieťku!) i čajíky sme podávali. červený a zelený. a mamík má pekné sandáločky! aha! mamink sa teší na tortičku, lebo vie, že to bude mrkvalitka! (viď potmehúdsky maškrtný jazýček) tento výnimočný koláčik je sugar-free a upečený z čerstvo namletej špaldovej múky. aj ja by som chcela takýto narodeninový piknik. škoda, že mám narodky v decembri. a keďže istotne už všetci túžite po takejto mrkvalitke aj

nešvary, ktoré se nám tady počas pandémie koronavírusu rozmohli

via GIPHY Niekde som počula (no dobre, počula som to všade), že táto pandémia nám všetkým ukáže, akí vlastne v skutočnosti hlboko vo vnútri sme. Naše pozitívne stránky, naše negatívne stránky, naše strachy, naše neistoty, naše motivácie i nemotivácie, naše iritujúce zlozvyky, naše túžby, naše zručnosti i nemožnosti... všetko to pekne vypláva na povrch a budeme sa s tým musieť vysporiadať.  Ja som sa rozhodla vyrovnávať s vecami prostredníctvom tohto článku, takže ak sa vám nechce čítať, kašlite na to, jeho primárnym cieľom bola aj tak iba moja ventilácia. Kváskovanie Neskutočne ma teší, že konečne v sebe objavujete skryté pekárky, ktoré vo vás doteraz driemali a že si nachádzate zmysluplnú kratochvíľu, spríjemňujúcu vaše utrpenie v domácej karanténe. Teší ma, že ste si našli takúto bohumilú činnosť a že vám pomáha vysporiadať sa so stresom, ktorý táto situácia prináša.  Musíte ale naozaj každý deň upiecť 20 rožkov, 1 vianočku, 3 chleby a pol briošky? Naozaj je t

ťuk ťuk.

ťuk.   dnes sa mi prvýkrát po mnohých mesiacoch opäť jemne dotklo jedno stehno druhého.  moje mladšie ja by v tomto okamihu zaplakalo, zanadávalo a malo celý zvyšok dňa v kýbli. moje terajšie ja je s tým ok. no dobre, ešte nie som stopercentne tam, ale snažím sa, fakt. snažím sa, aby sa aj v mojej hlave, nie len na stehnách, udialo to „ťuk“ a konečne mi došlo, na čom skutočne záleží a na čom skutočne nie. a pokiaľ ešte áno a odkiaľ už ďalej naozaj nie. ťuk, ťuk. istotne si budete klepať na čelo. paulínka, veď ty si nikdy nebola tučná. načo si sa stále trápila diétami a preťažovala telo cvičením a behaním? veď si mala také pekné líčka. teraz sa už ani na seba nepodobáš. áno, z vášho pohľadu mi to dobre ťuká na hlavu. chcela by som sa na seba pozerať vašimi očami, verte mi. ja som ale vždy mala nespokojné oči, kritické, nesebaľúbiace. mohla som mať asi 13 rokov, kedy som vyskúšala svoju prvú diétu a odvtedy som sa po dnešok vytrápila ešte ďalšími stopäťdesiatim