Preskočiť na hlavný obsah

aha praha. haha.


akokoľvek som mohla kedysi na prahu nadávať, teraz zisťujem, že sú tam fakt super veci a že sa tam rada vraciam a zakaždým mám možnosť zažiť niečo nové.

na prahe sa mi najviac páčia:

(neviem, prečo mi sem nejde dať odrážku)kaviarne
·      náplavky 
·      galérie 
·      parky
·      botanická
·      žižkov
·      mosty
·      to množstvo kín a divadiel
·   možnosť vyhnúť sa václaváku a karlovmu mostu (aj keď je to náročné)
·      letná

konkretizujem:

KAVIARNE

na prahe je zvláštne a zradné to, že polovica kaviarní je v nedeľu zatvorená :( takže už som sa poučila a vyzistila si, kam ísť v sobotu a kam v nedeľu, aby som si nemusela plieskať hlavu o stenu ako minule. neľakajte sa, že tieto kaviarne, ktoré vám budem odporúčať, budú možno vyzerať „netradične“ – presne také ja totiž vyhľadávam. ale určite sú medzi nimi aj také, ktoré by sa vám mohli páčiť :)


1.     coffee room.


síce sa mi ešte ani raz do nej nepodarilo dostať, nehorázne sa mi páči a som na stopro presvedčená, že je skvelá. jej jediný problém je, že je v nedeľu ZATVORENÁ. majú tu ale úžasne vyzerajúce raňajky a kávy. (na ten ich avokádový toast si brúsim zuby už pol roka. – a asi si aj ďalšieho pol roka budem. haha.)



2.     Kavárna Místo





veľmi peknučká kaviareň na letnej, veľmi chutnučké raňajkové menu počas celého dňa. majú výbornú kávu a chodia sem takíto milí ľudia. čo je na nej najlepšie je to, že je v nedeľu OTVORENÁ! juchí! :)


my sme si dali takéto dobručké citrónové lievance s jahodovým džemom, ktoré som ani nestihla odfotiť v celku, lebo sa to už nedalo vydržať neochutnať ich :) boli megadobrééé!




ja som si dala tieto ztracená vejce s úžasne chutnou šunkou a horčicovým dressingom a ach! mňam! toto by som dokázala jesť do konca života :D






aj takíto pekní ľudia sem chodia :) je tam megapekná pokreslená stena, ktorá sa dá obdivovať aj hodiny. wécká nemám na fotke, ale tiež stoja za to :D





3.     Žižkavárna




tu sme sa boli naraňajkovať. úprimne, čakala som od toho asi viac. je to tam síce peknučké, len omeleta bola trochu presolená a obsluha trochu nestíhala... ale ak by sa vám podarilo sedieť vonku, tam to muselo byť super Ja myslím, že majú celkom dobré hummusy :) A majú aj v nedeľu OTVORENÉ.


















4.     Kafe Karlín


tu sme síce neboli, ale mali sme tú česť piť ich úžasnú kávu vonku na trhoch na náplavke – odporúčame flat white Jich jediným problémom je, že majú v nedeľu ZATVORENÉ, takže ak chcete ochutnať tú nehorázne dobrú kávu, zaraďte si to do sobotného programu :) 



















moje i Dávidove tenisky si na tom flat white tiež mimoriadne pochutili :D




5.     Café NONA


neľakajte sa, nie Dr. Nona, ale NONA, ako skratka od Nová scéna. je to totiž megaskvelá soci kaviareň / bar na Novej scéne pražského divadla. má to tam super atmošku, ak máte radi soci architektúru, tak toto určite odporúčam. :) kávu som tam síce nemala, ale mali dobrý cider aj koláčiky :) neviem, kde som zapatrošila fotky :(



6.     Café JEDNA 


veľmi zaujímavá kaviareň, ktorú môžete navštíviť, aj keď ste práve nevyšli z prehliadky Národní galerie. minimalistický, trochu hipsterský priestor, dobrá kávka a úžasné dobrôtky. občas sa tu hrávajú aj detičky v "detskom kútiku" - rozumej: kotúľajú sa po schodoch a hádžu po koberci a tak :D




ja som si dala takýto krásny perníkový muffin s granátovým jabĺčkom




7. EMA espresso bar


o eme som vždy počula len superlatívy. raz sa tam určite chcem dostať! majú dokonca v nedeľu OTVORENÉ! tu ale asi fakt len na kávu, nejaké sedviče a väčšie jedlá sa tu asi nenájdu...



8. Bistro 8


sem sa tiež istotne raz vyberiem a určite odporúčam! tu sa dá zažiť nielen káva, krásny priestor, ale aj super jedlo (jakože aj na obed) krásne na nich je to, že majú v nedeľu OTVORENÉ.



9. Café Jen


toto je ideálne raňajkové miesto :) veľa krásnych a veľkých raňajok / brunchov na výber. taktiež verím, že sa sem raz dostanem, vďakabohu majú otvorené aj v NEDEĽU.



no a potom tu už mám len zoznam miest, o ktorých moc neviem, ale sú vraj veľmi dobré tiež:



10. La Bohéme Café



11. Mezi srnky



12. Kavárna pražírna



13.  CAFEFIN






NÁPLAVKY


https://www.facebook.com/prazskenaplavky/

sú to vlastne promenády pri rieke, kde sa často konajú nejaké zaujímavé akcie, my sme tam akurát stihli sobotný trh a bolo to perfektnéééé :) ale myslím, že aj po večeroch sa tam niečo deje, určite sa oplatí vyzistiť :)






bolo tam všetko, čo na slnečné sobotné doobedie človek potrebuje: vôňa kávy, vôňa úžasného jedla, zelenina, kvety, syry, mäsá, pivo, ovocné šťavy, koreniny, čaje, ručné a dizajnové výrobky, hudba, rieka, pekne oblečení ľudia, blšák, výhľad... všetko!







BOTANICKÁ



je úžasná, krásna, obrovská a fotogenická. určite sa tam oplatí stráviť čas - či už prechádzkou, fotením, ležaním na deke, sedením v bufete alebo len tak v hojdacej sieti.




je tam aj časť, ktorá vyzerá ako polopoušť!



sú tam aj kaktušteky



hovorím, že je fotogenická




aj výhľadíky sú tu veľmi pekné



aj skleníčkov je tu zopár.



aha, sieť.





takže tak. 

užite si!




















Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

mrkvalitka!

aha! aha! jar je tu! pozrite! sú tu veci, čo kvitnú: kvietky láska alergie sú tu aj veci, čo nekvitnú, ale štebocú: vtáčky detičky a sú tu aj veci, čo nekvitnú a neštebocú, iba otravujú: bakalárka seminárky otrava (napríklad na potkany) ale sú tu aj super veci ako koláčky, pikniky a narodeniny. a niekedy aj všetko dokopy. ako napríklad vtedy, keď sme maminke vystrojili tajný narodeninový piknik. (aj s koláčkom. mrkvovým!) bolo to naozaj tajné! (viď sieťku!) i čajíky sme podávali. červený a zelený. a mamík má pekné sandáločky! aha! mamink sa teší na tortičku, lebo vie, že to bude mrkvalitka! (viď potmehúdsky maškrtný jazýček) tento výnimočný koláčik je sugar-free a upečený z čerstvo namletej špaldovej múky. aj ja by som chcela takýto narodeninový piknik. škoda, že mám narodky v decembri. a keďže istotne už všetci túžite po takejto mrkvalitke aj

nešvary, ktoré se nám tady počas pandémie koronavírusu rozmohli

via GIPHY Niekde som počula (no dobre, počula som to všade), že táto pandémia nám všetkým ukáže, akí vlastne v skutočnosti hlboko vo vnútri sme. Naše pozitívne stránky, naše negatívne stránky, naše strachy, naše neistoty, naše motivácie i nemotivácie, naše iritujúce zlozvyky, naše túžby, naše zručnosti i nemožnosti... všetko to pekne vypláva na povrch a budeme sa s tým musieť vysporiadať.  Ja som sa rozhodla vyrovnávať s vecami prostredníctvom tohto článku, takže ak sa vám nechce čítať, kašlite na to, jeho primárnym cieľom bola aj tak iba moja ventilácia. Kváskovanie Neskutočne ma teší, že konečne v sebe objavujete skryté pekárky, ktoré vo vás doteraz driemali a že si nachádzate zmysluplnú kratochvíľu, spríjemňujúcu vaše utrpenie v domácej karanténe. Teší ma, že ste si našli takúto bohumilú činnosť a že vám pomáha vysporiadať sa so stresom, ktorý táto situácia prináša.  Musíte ale naozaj každý deň upiecť 20 rožkov, 1 vianočku, 3 chleby a pol briošky? Naozaj je t

ťuk ťuk.

ťuk.   dnes sa mi prvýkrát po mnohých mesiacoch opäť jemne dotklo jedno stehno druhého.  moje mladšie ja by v tomto okamihu zaplakalo, zanadávalo a malo celý zvyšok dňa v kýbli. moje terajšie ja je s tým ok. no dobre, ešte nie som stopercentne tam, ale snažím sa, fakt. snažím sa, aby sa aj v mojej hlave, nie len na stehnách, udialo to „ťuk“ a konečne mi došlo, na čom skutočne záleží a na čom skutočne nie. a pokiaľ ešte áno a odkiaľ už ďalej naozaj nie. ťuk, ťuk. istotne si budete klepať na čelo. paulínka, veď ty si nikdy nebola tučná. načo si sa stále trápila diétami a preťažovala telo cvičením a behaním? veď si mala také pekné líčka. teraz sa už ani na seba nepodobáš. áno, z vášho pohľadu mi to dobre ťuká na hlavu. chcela by som sa na seba pozerať vašimi očami, verte mi. ja som ale vždy mala nespokojné oči, kritické, nesebaľúbiace. mohla som mať asi 13 rokov, kedy som vyskúšala svoju prvú diétu a odvtedy som sa po dnešok vytrápila ešte ďalšími stopäťdesiatim